Kosmetyczny luksus stawia na usługi
Mimo spowolnienia utrzymał się popyt na kosmetyki premium, choć także i bardziej zasobni klienci częściej niż kiedyś szukają cenowych okazji.
Anita Błaszczak
Do prawie 330 mln zł wzrosną w tym roku wydatki Polaków na luksusowe kosmetyki. Licząc w cenach stałych, to o ponad 3 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem – przewiduje firma badawcza Euromonitor International. Jej prognoza dla kosmetycznego luksusu jest nieco lepsza niż dla całego polskiego rynku urody i środków higieny wartego 13,8 mld zł.
Ekskluzywne produkty mają w nim na razie niewielki udział, ale działający w tym segmencie producenci i handlowcy liczą na efekt ożywienia w gospodarce i wzrost zamożności Polaków. Czołowi gracze chwalą miniony rok, mimo że był on trudny dla całej branży kosmetycznej. Upłynął pod znakiem walki na cenowe promocje. Jak jednak ocenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta