Księga może być tylko jedna
Podatnik nie może ewidencjonować części działalności w odrębnej księdze przychodów i rozchodów. Wyjątkiem jest przedsiębiorstwo wielozakładowe.
- Prowadzę sklep internetowy. Podatkową księgę przychodów i rozchodów prowadzi za mnie biuro rachunkowe. Ze względu na rodzaj sprzedawanego asortymentu pojedyncze transakcje opiewają na niskie kwoty. Zamierzam wprowadzić system automatycznie generujący księgę. Dane z niej będą przenoszone po zakończeniu miesiąca do księgi właściwej, prowadzonej przez biuro rachunkowe. Chcę też rozszerzyć działalność o prowadzenie innego sklepu. Czy dla niego też mogę prowadzić odrębną księgę? – pyta czytelnik.
Prowadzenie podatkowej ksiąg przychodów i rozchodów (pkpir) obejmujących te same zdarzenia gospodarcze jednocześnie przez podatnika i przez biuro rachunkowe nie jest prawidłowe. Rozporządzenie ministra finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia pkpir zakłada prowadzenie jednej księgi. Wyjątek przewidziany w § 9 ust. 3 rozporządzenia dotyczy przedsiębiorstw wielozakładowych. W takim przypadku księgi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta