Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kary za złe umowy dla klientów

09 grudnia 2014 | Prawo | Łukasz Kuligowski

Konsumenci. Firmy sprzedające m.in. produkty podczas pokazów lub poprzez akwizycję dostały kary za łamanie praw klienta.

Poznańska spółka Nuovo pobierała od klientów 300 zł za każdą wizytę w ich domu osoby przypominającej o zaległej płatności, bez sprecyzowania w umowie, jaka jest częstotliwość wizyt. Kazała też płacić 400 zł za odstąpienie od umowy. UOKiK stwierdził, że takie postanowienia są niedozwolone, i ukarał spółkę kwotą ponad 21 tys. zł.

Inna firma, Zakład Usługowo-Handlowy Gazpron, zastrzegała w umowie, że w razie nieuzasadnionego wezwania serwisanta klient pokrywa koszty dojazdu i pracy – 90 zł. UOKiK uznał, że klienci w obawie przed kosztami mogli rezygnować z przysługującego im prawa do składania reklamacji.

Z kolei Sobex Gaz zastrzegał prawo do jednostronnej zmiany terminu wykonania umowy bez wskazania ważnej przyczyny.

—ł.k.

Wydanie: 10012

Wydanie: 10012

Spis treści
Zamów abonament