Promocje napędzają sprzedaż aut
Udział samochodów z rocznika 2014 w łącznej sprzedaży nowych pojazdów sięgnął w marcu 42 procent.
Adam Woźniak
Firmy dilerskie mogą zaliczyć ubiegły miesiąc do wyjątkowo udanych. Rejestracje nowych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 tony sięgnęły w marcu 38,4 tys. sztuk. Co prawda, w porównaniu z ubiegłym rokiem to wynik o niecałe 4 proc. słabszy, ale w pierwszym kwartale 2014 roku wynik nakręciła sprzedaż aut firmowych z odliczeniem pełnego VAT w tzw. okienku derogacyjnym. Według Instytutu Samar, jeśli udział tej sprzedaży pominąć, okazuje się, że poziom sprzedaży w marcu był najwyższy na przestrzeni ostatnich kilku lat. A wpływ na to miały wyprzedaże samochodów z rocznika 2014. Ich udział w nowych marcowych rejestracjach sięgnął 42 procent.
W Oplu, który w I kw. sprzedał prawie 8 tys. aut osobowych,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta