Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sieć zerwała umowę z wydawcą, ale kary nie uniknęła

11 maja 2016 | Dobra Firma | Aleksandra Tarka

Gazetka z danymi adresowymi i godzinami otwarcia aptek, która zawiera informacje 
o tańszych lekach, suplementach czy innych produktach, to także zakazana reklama skojarzeniowa.

Sprawa dotyczyła 4 tys. zł kary dla spółki prowadzącej sieć aptek. Z akt sprawy wynikało, że zezwolenie na prowadzenie aptek firma uzyskała w 2010 i 2013 r.

W drugiej połowie 2014 r. do wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego dotarły informacje o kolportowaniu na terenie województwa gazetki reklamowej w nakładzie 600 tys. egzemplarzy. Zamieszczono w niej artykuły, zdjęcia produktów leczniczych, suplementów diety, kosmetyków, wyrobów medycznych oraz ich sugerowaną cenę dla pacjenta, porównanie cen trzech produktów leczniczych oraz ich zamienników z podaną ceną 1 grosz. Zamieszczono także dane adresowe i godziny otwarcia dziesięciu aptek, w tym spółki.

To tylko promocja produktów leczniczych

W tej sytuacji inspekcja poinformowała właściciela aptek o wszczęciu postępowania w sprawie prowadzenia niedozwolonej reklamy.

W odpowiedzi firma wniosła o umorzenie postępowania. Tłumaczyła, że przepisy wyraźnie oddzielają prowadzenie działalności...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10442

Wydanie: 10442

Spis treści
Zamów abonament