Możemy rosnąć bez przejęć
Fabrizio Gavelli | Oprócz pozytywnych trendów na rynku wody ważnym atutem Polski, kluczowego rynku Danone w tej części Europy, jest stabilnie rozwijająca się gospodarka – mówi w rozmowie z Beatą Drewnowską prezes Żywca Zdroju.
Rz: Budowa zakładu Radziechowy-Wieprz za 100 mln zł zajęła tylko dziesięć miesięcy. Skąd tak szybkie tempo?
W 2015 roku sprzedaż wody w ujęciu wartościowym zwiększyła się w Polsce o 13 proc. Wpływ na to miały głównie dwa upalne miesiące – lipiec i sierpień. Zdajemy sobie sprawę, że nie w każdym kolejnym roku rynek będzie notował tak duże wzrosty sprzedaży. Jednak prognozy wskazują, że w ciągu najbliższych pięciu lat sprzedaż wody butelkowanej w Polsce będzie rosła średnio od 3,5 do 4 proc. rocznie. Budując nowy zakład, chcemy mieć pewność, że będziemy w stanie odpowiednio zareagować na rosnący popyt.
Jaki ten rok może być dla rynku wody w Polsce?
Sprzedaż wody w dużym stopniu zależy od pogody. W zależności od niej możemy obserwować w najbliższych latach odchylenia na plus i na minus od wspomnianych wcześniej prognoz. Jako Żywiec Zdrój chcemy rosnąć szybciej niż rynek.
Co sprawia, że Polacy piją coraz więcej wody?
W Polsce, tak jak na całym świecie, rośnie świadomość konsumentów, co przekłada się na zdrowszy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta