Kreatywność w biznesie nie wyklucza korzyści w CIT
Fiskus nie może założyć, że wydatki na piknik promujący zdrowy styl życia w części dotyczącej zaproszonych gości niezwiązanych z firmą nie mogą być kosztem podatkowym.
Spółka należy do międzynarodowej grupy. Korporacja wdrożyła we wszystkich swoich lokalizacjach program promowania wśród pracowników zdrowego stylu życia. Spółka będzie organizować m.in. pikniki pod hasłem „Żyj zdrowo" dla pracowników firmy, ich rodzin oraz pracowników agencji pracy tymczasowych i ich rodzin, emerytów, zleceniobiorców oraz przedstawicieli korporacji. Dodatkowo na piknik zaproszone będą organizacje wspierane przez grupę, np. ZHP, grupa ratownictwa PCK, fundacja pomocy dzieciom.
Firma podkreśliła, że pikniki są finansowane ze środków obrotowych. Mają na celu również promocję i reklamę firmy. Miejsca pikników są specjalnie oznaczone plakatami i programem imprez z logo spółki. W wypowiedziach konferansjerów i przedstawicieli zarządu podkreślany jest charakter reklamowy imprezy. Koszty związane z udziałem gości, w ocenie spółki, są elementem kosztów promocji, reklamy i marketingu, kształtującym wizerunek spółki i przyciągającym kandydatów na pracowników.
Fiskus potwierdził możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na organizację pikników w części przypadającej na pracowników, członków ich rodzin, emerytów, zleceniobiorców oraz przedstawicieli korporacji. Odmówił tego prawa w części...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta