Uwaga na Euro 2016 w firmie
Aby nie strzelić sobie podatkowego samobója, organizując dla pracowników i kontrahentów konkursy z nagrodami związane z piłkarskimi mistrzostwami, należy prawidłowo zakwalifikować to firmowe wydarzenie.
Czas Euro 2016 sprzyja organizacji różnego rodzaju konkursów przez przedsiębiorców. Są one adresowane zarówno do pracowników danego przedsiębiorstwa, jak i osób spoza firmy. Wiele osób bierze udział w takich konkursach dla zabawy i rozrywki, jednak nie zdaje sobie sprawy, że nie tylko na organizatorze, ale także na nagrodzonych uczestnikach mogą ciążyć określone obowiązki podatkowe.
Nagrody te należy niewątpliwie rozpatrywać w kategorii przychodów dla celów podatku dochodowego od osób fizycznych. Rozważenia wymaga więc to, w jaki sposób opodatkowane są przychody z nagród w takich konkursach. Zastosowanie znajdą tutaj przepisy ustawy o PIT.
Nie każda rywalizacja
Nie każde wydarzenie nazwane przez jego organizatora konkursem będzie traktowane jako konkurs dla celów ustawy o PIT. Ma to istotne znaczenie z punktu widzenia sposobu rozliczenia podatkowego nagród z takich akcji. Do wydawania różnego rodzaju nagród dochodzi także m.in. w ramach tzw. sprzedaży premiowej, gdzie nagrody są przyznawane z powodu nabycia towaru lub usługi po spełnieniu określonych warunków.
Pojęcie „konkurs" nie zostało zdefiniowane w ustawie o PIT. W interpretacjach organów podatkowych oraz w orzecznictwie przyjęło się jednak, że zasadniczą kwestią dla kwalifikacji danego wydarzenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta