Na studiach MBA przybywa kobiet i nauki online
Dojrzały rynek programów menedżerskich przechodzi ewolucję, szukając nowych rozwiązań i nowych kandydatów.
Anita Błaszczak
Rosnący udział nauczania przez internet, nacisk na zwiększenie udziału kobiet wśród słuchaczy i eksperymenty z formatami – to niektóre z nowych trendów na rynku MBA, który przechodzi obecnie kolejną ewolucję. – Dotyczy ona również polskich szkół biznesu, które zazwyczaj kopiują wzorce sprawdzone już na Zachodzie, lecz niekiedy są forpocztą zmian – ocenia Paweł Ludwicki, dyrektor programu Executive MBA@UW, który jest też asesorem oceniającym programy MBA z ramienia międzynarodowej organizacji akredytującej AMBA.
Forpocztą zmian polskie uczelnie są np. pod względem udziału kobiet wśród słuchaczy MBA. Zachodnie szkoły dopiero od niedawna zaczęły zwracać większą uwagę na tę kwestię, którą na tegorocznej konferencji MBA w Wiedniu wskazywano jako jeden z nowych trendów na rynku studiów menedżerskich. Na razie jednak w setce najlepszych programów na świecie średni udział kobiet nie przekracza na razie 30 proc.
Wolny weekend
Część polskich uczelni zabiega o kandydatki na studia menedżerskie już od kilku lat. Np. anglojęzyczny MBA na UW od 2008 r. nie prowadzi zajęć w niedzielę, by słuchaczom, a zwłaszcza słuchaczkom, zapewnić...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta