Jak rozliczyć udział w programie lojalnościowym
Premia pieniężna wypłacana kontrahentowi za osiągnięcie określonego poziomu zakupów nie jest zapłatą za świadczenie usług lub dostawę towarów. To rabat zmniejszający podstawę opodatkowania.
Czy przekazanie na konto odbiorcy premii za zrealizowanie określonego poziomu zakupów wywoła skutki w zakresie podatku od towarów i usług? – pyta czytelniczka.
Zagadnienie wypłaty premii pieniężnej kontrahentom biorący udział w programie lojalnościowym spółki rozstrzygała niedawno Izba Skarbowa w Warszawie w interpretacji z 15 stycznia 2016 r. (IPPP1/ 4512-1124/15-4/MK). Z pytaniem zwróciła się spółka prowadząca hurtownię artykułów dekoracyjnych do okien, która wprowadziła dla klientów program lojalnościowy. Biorącym w nim udział klientom - sklepom handlujących oferowanymi przez spółkę towarami - wypłacany będzie bonus w postaci premii pieniężnej za określony wzrost obrotów w danym roku w stosunku do roku poprzedniego. Premia ma być zachętą do zaopatrywania się w prowadzonej przez spółkę hurtowni.
Bez zobowiązań
Przystąpienie do programu lojalnościowego nie wiąże się dla sklepów z obowiązkiem świadczenia na rzecz hurtowni jakichkolwiek usług. Nie są one zobowiązane do reklamowania czy też specjalnego eksponowania pochodzącego z hurtowni towaru. Ponadto, udział w programie nie ogranicza ich kręgu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta