Piwo już podbiło Polskę. Teraz czas na eksport
Przemysł Spożywczy | Na produkty browarów przeznaczamy ponad 15 mld zł rocznie. Daje im to pierwsze miejsce wśród wydatków na żywność i napoje. Ale o dalszy rozwój rynku będzie trudno. Beata Drewnowska
O 2,2 proc., do ponad 30 mln hl, zwiększyła się sprzedaż detaliczna piwa w Polsce od września 2015 r. do sierpnia 2016 r. – wynika z raportu firmy badawczej Nielsen zaprezentowanego podczas Polskiego Kongresu Browarniczego. Browary, które lata szybkiego rozwoju mają już u nas za sobą, nie kryją zadowolenia z wyniku. Dla porównania: od stycznia do grudnia 2015 r. popyt na piwo poszedł w górę o 1,4 proc.
Zyski stabilne
Nasz apetyt na piwo zaostrzyły emocje podczas piłkarskiego Euro. – Na wzrost sprzedaży piwa przełożyło się wyjście polskiej drużyny z grupy – uważa Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.
Duża konkurencja i presja na ceny sprawiają jednak, że od dłuższego czasu wydatki na piwo rosną wolniej niż jego sprzedaż liczona w hektolitrach. Ostatni rok nie był wyjątkiem. Polacy wydali na piwo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta