Umacniają się polskie firmy
Produkcja i sprzedaż rosną o 20-30 procent
Umacniają się polskie firmy
Hortex, Agros i Tymbark w ciągu ostatniego roku umocniły swoje pozycje na rynku soków i napojów owocowo-warzywnych. Nie sprawdziły się zapowiedzi odebrania im części tego rynku przez zagraniczne firmy Don Trading i Granini. Przyczynę tego stanu specjaliści z branży upatrują w głębokiej, udanej restrukturyzacji Horteksu i Tymbarku oraz stabilnej kondycji Agrosu.
Hortex i Tymbark są nareszcie dokapitalizowane, inwestują w nowoczesne technologie i poprawę jakości. Robią to również średniej wielkości firmy, wśród nich Hellena i Lemarpol. Sektorem tym zaczyna się interesować coraz bardziej kapitał zewnętrzny, w tym japoński i koreański.
Według Janusza Berdowskiego, dyrektora generalnego Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji, firmy z tego sektora mogłyby sięgnąć po europejski certyfikat jakości w przemyśle spożywczym, zwany Europejską Nagrodą Jakości. Prezes Berdowski będzie namawiał do tego zakład Agrosu w Łowiczu i Tymbark, które już mają certyfikat zarządzania jakością z serii ISO 9000.
Coraz więcejpijemy
Potencjał krajowego rynku soków, według specjalistów z Agrosu, wzrósł z 80 mln litrów w 1992 r. do 420 mln lw 1996 r. , a na ten rok przewidują oni sprzedaż na poziomie 550-600 mln l. Na osobę przypadło w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta