Polacy nadal kupują coraz więcej
Sprzedaż podstawowych produktów w 2008 roku. Polacy zwiększyli swoje wydatki o 16,5 proc. Dało nam to pozycję lidera na rynku europejskim – wynika z raportu Nielsena. W 2009 r. z powodu kryzysu popyt w naszym kraju może rosnąć wolniej
Polska znalazła się na czele zestawienia wydatków w 20 krajach Europy zbadanych przez firmę Nielsen. Mimo pierwszych oznak kryzysu ubiegły rok w naszym kraju był lepszy niż 2007, kiedy to wartość rynku FMCG, czyli produktów szybko zbywalnych (to m.in. żywność, chemia i kosmetyki), zwiększyła się o 14,6 proc.
– Polacy w pełni korzystali z siły naszej waluty, optymizm konsumentów był bardzo wysoki, a firmy nie spodziewały się zmiany sytuacji, co widać po bardzo dobrych danych – mówi Jerzy Szymczak, dyrektor w firmie doradczej AT Kearney.
W pierwszej trójce oprócz Polski znalazły się Turcja z 13-proc. wzrostem i Czechy z 11,7-proc. Stawkę zamyka Francja (2,5 proc.), a tuż przed nią są Niemcy (3,6 proc.) i Włochy (3,7 proc.). Średnio w przebadanych krajach wartość sprzedaży FMCG zwiększyła się 6,7 proc.
Na dobrej koniunkturze skorzystała większość firm z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta