Lotnisko Okęcie traci czas?
Pracownicy linii apelują o szybszy remont pasów. – Przez pył wulkaniczny i tak nie da się lądować, można skorzystać z okazji – mówią
To idealny czas na remont skrzyżowania pasów na lotnisku Chopina – przyznaje rzecznik Portów Lotniczych Kamil Wnuk. Ale już po chwili studzi nastroje: – Analizowaliśmy już ten scenariusz, ale to nie takie proste. Przeszkodą jest wymagana papierologia, uzgodnienia środowiskowe i procedury przetargowe. To tak, jakby chcieć dobudować nową kondygnację domu w jeden dzień tylko dlatego, że jest akurat ładna pogoda.
Pytania do wróżki
Uziemionych na Okęciu przewoźników takie tłumaczenie nie przekonuje. Islandzki wulkan Eyjafjoell znów wystrzeliwuje ze swego wnętrza chmury pyłu, który stanowi śmiertelne zagrożenie dla silników odrzutowych.
Nad większością Polski – także nad Mazowszem – można wykonywać tzw. loty IFR, czyli „z widzialnością” (pilot utrzymuje maszynę poniżej pułapu chmur). Ta kategoria praktycznie wyłącza loty pasażerskie, które powinny odbywać się na wysokości 9 – 12 tys. metrów, czyli w epicentrum pyłów znad Islandii.
Wczoraj po południu na lot z Okęcia według IFR...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta