Będą jednak ograniczenia dla handlu w sieci
Komisja Europejska zgodziła się na wprowadzenie nowych zasad e-handlu. Nie są tak rygorystyczne, jak oczekiwali producenci, głównie markowych towarów
Głównym punktem nowych regulacji jest wprowadzenie zasady, że producenci mogą decydować, gdzie sprzedawane są ich produkty. Komisja wprowadza jednak zasadę, że prawo ma zastosowanie jedynie, gdy producent lub dystrybutor mają maksymalnie 30 proc. udziałów w rynku, na którym działają.
O zmianę zasad handlu w sieci walczyli głównie producenci markowej odzieży i butów (np. Nike) oraz koncerny marek luksusowych LVMH i PPR. Nie zgadzały się one na swobodne odsprzedawanie ich produktów. Wprowadzenie progu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta