Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Będą jednak ograniczenia dla handlu w sieci

21 kwietnia 2010 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Znacznie szybciej zwiększają obroty. Dlatego producenci markowych towarów próbowali ograniczyć ich sprzedaż  w Internecie. Wielomiesięczne starania powiodły się tylko częściowo i skorzystają z nich raczej mniejsze firmy.
źródło: Rzeczpospolita
Znacznie szybciej zwiększają obroty. Dlatego producenci markowych towarów próbowali ograniczyć ich sprzedaż w Internecie. Wielomiesięczne starania powiodły się tylko częściowo i skorzystają z nich raczej mniejsze firmy.

Komisja Europejska zgodziła się na wprowadzenie nowych zasad e-handlu. Nie są tak rygorystyczne, jak oczekiwali producenci, głównie markowych towarów

Głównym punktem nowych regulacji jest wprowadzenie zasady, że producenci mogą decydować, gdzie sprzedawane są ich produkty. Komisja wprowadza jednak zasadę, że prawo ma zastosowanie jedynie, gdy producent lub dystrybutor mają maksymalnie 30 proc. udziałów w rynku, na którym działają.

O zmianę zasad handlu w sieci walczyli głównie producenci markowej odzieży i butów (np. Nike) oraz koncerny marek luksusowych LVMH i PPR. Nie zgadzały się one na swobodne odsprzedawanie ich produktów. Wprowadzenie progu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8604

Spis treści
Zamów abonament