Kto zarabia na brudnym niebie
Niektóre firmy autokarowe obsługują nawet 300 proc. podróżnych więcej. Przychody PKP InterCity wzrosły o ok. 500 tys. zł dziennie
Pociągi międzynarodowe PKP InterCity nigdy nie cieszyły się takim zainteresowaniem. W zeszłym roku liczba podróżnych korzystających z nich spadła średnio o ok. 30 proc. – Na trasę Warszawa – Berlin sprzedawaliśmy z reguły ok. 50 proc. dostępnych biletów, zainteresowanie pociągami do Moskwy i Wiednia było jeszcze mniejsze – mówi Paweł Ney, rzecznik PKP InterCity.
Od poniedziałku wszystkie bilety sprzedają się na pniu. PKP InterCity dołącza do składów dodatkowe pociągi. – Dziennie wszystkie pociągi międzynarodowe wzmacniamy o ok. sześć
– siedem wagonów, to pozwala nam zabrać dodatkowo ok. 500 osób – mówi Paweł Ney. To oznacza, że do kasy spółki wpływa od ok. 100 tys. zł do ok. 300 tys. zł tylko z dodatkowych biletów. Kolejne ok. 300 tys. to wpływy z biletów sprzedanych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta