Można przyjąć zwrot od roztargnionego klienta
Prowadzę sklep z odzieżą. Zdarza się, szczególnie podczas przedświątecznej gorączki, że klienci chcą oddać nieprzemyślany zakup. Gdy jest to uzasadnione, zgadzam się na to. W ten sposób zachęcam ich do ponownego odwiedzenia sklepu. Mam jednak wątpliwości, czy mogę przyjąć zwrot, jeśli nabywca zgubił paragon z kasy fiskalnej?
Tak. Przepisy nie uzależniają przyjęcia zwrotu towaru i prawa do skorygowania obrotu od posiadania paragonu.
Podatnik musi jednak mieć inne dowody, które potwierdzają to zdarzenie. Z taką wykładnią przepisów o VAT zgadzają się organy podatkowe. Tak wynika z odpowiedzi udzielanych na pytania podatników.
Przykładem jest interpretacja Izby Skarbowej w Katowicach z 18 czerwca 2010 r. (IBPP4/443-522/10/JP). Z pytaniem zwróciła się spółka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)