W jaki sposób ewidencjonować korekty kasowe
Doradca podatkowy odpowiada na pytania czytelników dotyczące obowiązków podatników związanych ze zwrotem towarów, przyjmowaniem reklamacji i korygowaniem pomyłek.
Gdy klient zwraca albo reklamuje towar
Co powinna zawierać ewidencja korekt kasowych w przypadku zwrotu towarów lub uznania reklamacji?
Zgodnie z § 3 ust. 3 rozporządzenia ministra finansów z 14 marca 2013 r. w sprawie kas rejestrujących (dalej: rozporządzenie), na kasie nie ewidencjonuje się zwrotów towarów i uznanych reklamacji towarów i usług.
W przypadku zwrotu towarów i uznanych reklamacji towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, istnieje natomiast możliwość skorygowania sprzedaży i podatku należnego zaewidencjonowanego za pomocą kasy rejestrującej. Robi się to poprzez ujęcie tych zdarzeń w odrębnej ewidencji.
W myśl § 3 ust. 4 rozporządzenia zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości lub części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej:
1) datę sprzedaży;
2) nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi będący rozwinięciem tej nazwy;
3) termin zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi;
4) wartość brutto zwracanego towaru lub wartość brutto towaru lub usługi będących przedmiotem reklamacji oraz wartość podatku należnego – w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta