Diverse szykuje się do ekspansji
Odzieżowa marka po kilku chudych latach nabiera wiatru w żagle. Do końca 2019 roku jej powierzchnia handlowa ma się podwoić.
MACIEJ RUDKE
Jeszcze parę lat temu firma Etos, właściciel odzieżowej marki Diverse, notowała straty i borykała się z wysokim zadłużeniem. Dziś zapowiada podwojenie powierzchni handlowej w ciągu zaledwie pięciu lat.
Firma odzyskuje wigor
Dużą rolę w przywróceniu dobrych wyników finansowych odegrał prezes Marcin Bielski, który trafił do firmy w lutym 2012 r., a poprzednie dziesięć lat spędził w europejskiej centrali Levi's. – Spółka jest trwale rentowna. Od 2012 r. dzięki restrukturyzacji kosztowej, usprawnieniu systemu zarządzania zapasami i zmianom w kadrze zarządzającej poprawiamy wyniki. Przywróciliśmy marce jej pierwotny charakter, dzięki czemu zwiększyliśmy sprzedaż – wspomina Bielski. W 2014 r. Etos wypracował 18,7 mln zł zysku netto przy 258 mln zł przychodów.
– Bardzo ważne dla nas jest dalsze umacnianie marki Diverse oraz zwiększanie jej rozpoznawalności z dbałością o zachowanie jej dotychczasowego wizerunku i spójności – zaznacza prezes, podkreślając sportowy charakter brandu. Marka od lat chce kojarzyć się z aktywnością i sponsoruje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta