Co zrobić, by klient się nie znudził i kupował
Znane sieci modowe, bary i restauracje to za mało, aby utrzymać klientów centrum handlowego. Nie wystarczą też noce zakupów z rabatami.
Na rynku centrów handlowych przybyło w I kwartale 2015 r. 94 tys. mkw. – policzyli analitycy firmy JLL. Dominowały rozbudowy istniejących galerii, co zmieniło układ sił na lokalnych rynkach.
Czy to nie za dużo?
Warto wiedzieć, że z wynikiem na poziomie 230 mkw. na tysiąc mieszkańców – pod względem średniego nasycenia powierzchnią w centrach handlowych – Polska pozostaje powyżej średniej europejskiej wynoszącej 198 mkw., ale jednocześnie poniżej średniej dla Europy Zachodniej. Ta ostatnia wynosi 260 mkw. na tysiąc mieszkańców – wynika z danych JLL.
Polska Rada Centrów Handlowych podaje, że zdecydowana większość istniejącej powierzchni handlowej (56 proc.) znajduje się w największych aglomeracjach. Obecnie dla ośmiu największych ośrodków w kraju wskaźnik nasycenia powierzchnią w centrach handlowych wynosi 582 mkw. na tysiąc mieszkańców.
– Zakładając, że wszystkie projekty, których otwarcie planowane jest na 2015 r., zostaną zrealizowane bez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta