Wybór warsztatu ma znaczenie
Samochody obsługiwane w autoryzowanych stacjach obsługi (ASO) mają wyższe ceny odsprzedaży
ROBERT PRZYBYLSKI
Badający rynek flot samochodowych Instytut Keralla szacuje, że w Polsce co trzeci zarejestrowany samochód osobowy należy do firmy. Łącznie jest to 6,4 mln aut, które trzeba serwisować. Wartość rynku serwisowania i napraw tej floty to ponad 10 mld zł. Jaki serwis wybrać?
– Forma wyboru ścieżki serwisowania floty rozpoczyna się już na etapie pozyskania samochodów – zauważa przedstawiciel Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych Jacek Częścik. – Jeśli podpisujemy umowę bezpośrednio z importerem lub dilerem, jednym z elementów wielkości udzielonego rabatu jest kwestia, gdzie będziemy serwisować naszą flotę – tłumaczy. Dodaje, że jeśli zadeklarujemy naprawy w autoryzowanych stacjach obsługi, atrakcyjniejszy będzie rabat zakupowy. Deklaracja współpracy z ASO nie jest niczym nagannym. Wręcz przeciwnie – wykonując systematycznie przeglądy i naprawy eksploatacyjne w ASO, możemy liczyć, np. na partycypację w przypadku kosztownych napraw (usterki skrzyni biegów, turbosprężarki itp.), które mogą wystąpić po okresie gwarancyjnym, w ramach dobrej woli. – Dodatkowo serwisowanie w ASO uatrakcyjnia ofertę sprzedażową danego pojazdu, co jest istotne w przypadku, gdy chcemy uzyskać maksymalną wartość odsprzedaży – wskazuje przedstawiciel SKFS.
Realne różnice
O wyliczenie korzyści wynikających z obsługi samochodu w ASO...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta