Koniec trendu spadkowego
Przemysław Sypniewski Nasze przychody wzrosły o ponad 10 proc., pierwszy raz od 2012 r. W tym roku zakładamy dalsze zwyżki – mówi Michałowi Duszczykowi prezes Poczty Polskiej.
Rz: Poczta Polska (PP) znowu zaczyna zarabiać?
Nie mamy jeszcze zaudytowanych wyników, ale mogę powiedzieć, że po stracie w 2016 r. na poziomie 66 mln zł w ubiegłym roku udało nam się wypracować 1,3 mln zł zysku brutto. Ale jeszcze bardziej cieszą nas przychody, które znacząco wzrosły, bo o ponad 10 proc., do prawie 6 mld zł. To potwierdza, że Poczta wybrała dobry kierunek rozwoju. To zupełne odwrócenie dotychczasowego trendu spadku przychodów o średnio 200 mln zł rocznie i pierwsza taka sytuacja od 2012 r.
Poprawiliście przychody, wypracowując prawie 0,6 mld zł więcej rok do roku, ale to w dużej mierze zasługa ubiegłorocznej 20-proc. podwyżki cen usług.
Efekt zmiany cennika to dodatkowe 270 mln zł przychodów, ale trend i tak jest wyraźny. W tym roku zakładamy dalsze zwyżki przychodów. Poziom kilkuset milionów złotych jest w naszym zasięgu.
Bez podwyżki?
Chcemy zmienić strukturę cennika poprzez choćby zaproponowanie nowych formatów.
Czyli jeśli zwykłym listem przesyłamy coś więcej niż kartkę, może to w przyszłości podlegać innej wycenie?
Dziś mamy 14 różnych produktów. Chcemy to uprościć. Dziś 30 proc. przesyłek listowych to nie korespondencja, lecz faktycznie tzw. mikroprzesyłki, które należy zaliczyć do sektora KEP...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta