Najłatwiej usunąć bariery architektoniczne
Najczęściej z myślą o nich robi się podjazdy i poszerza drzwi. Zdecydowanie gorzej jest z udogodnieniami na przykład dla niewidomych. Gadające bankomaty są jeszcze rzadkością. Najwięcej zainstalowały ich banki spółdzielcze
Wiele banków przyjęło zasadę, że każdy nowo otwierany oddział musi być dostępny także dla klientów poruszających się na wózkach. Jeśli jest to technicznie możliwe, bariery architektoniczne są usuwane także w istniejących placówkach.
– Pomieszczenia są pozbawione progów, a szerokość drzwi jest wystarczająca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Dbamy również o to, aby architektura budynków nie stawiała barier osobom na wózkach. Tam, gdzie nie ma podjazdu, na którym niepełnosprawny poradzi sobie samodzielnie, instalujemy dzwonek przywołujący pracownika banku. Wymagania te muszą spełniać wszystkie nowe placówki. Większość starszych też zachowuje takie standardy – mówi Mateusz Żelechowski, rzecznik prasowy MultiBanku.
Pies mile widziany
Podobne zasady projektowania nowych placówek przyjęły też inne banki. Niektóre wprowadziły...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta