Sposób potwierdzenia kwalifikacji
Czy badając kwalifikacje potencjalnych wykonawców na podstawie przedstawionej listy osób wraz z informacją na temat posiadanych kwalifikacji, można żądać kserokopii dokumentów je potwierdzających, np. ukończenia kursów czy innych certyfikatów?
Nie Co do zasady zamawiający może żądać jedynie informacji o kwalifikacjach osób wskazanych przez wykonawcę w wykazie, o którym mowa w § 1 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia prezesa Rady Ministrów z 19 maja 2006 r. Rozporządzenie to nie daje natomiast podstawy dla żądania dokumentów potwierdzających posiadanie wskazywanych przez wykonawcę kwalifikacji. Wyjątek dotyczy jedynie dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają stosowne uprawnienia, jeżeli ustawy szczególne nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (§ 1 ust. 2 pkt 6 rozporządzenia).
Podstawa prawna:
– art. 26 i art. 94 ustawy z 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. DzU z 2007 r. nr 223, poz. 1655 ze zm.),
– § 1 ust. 2 pkt 5 i 6 rozporządzenia prezesa Rady Ministrów z 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (DzU nr 87, poz. 605 ze zm.).