Producenci zasugerują cenę przed zakupem
Rolnicy chcą ograniczyć zbyt wysokie marże sieci handlowych. Proponują, aby producenci obowiązkowo umieszczali na opakowaniach ceny sugerowane
Dzięki cenom sugerowanym żywności konsument wiedziałby, czy i o ile towar jest droższy niż, zdaniem producenta, powinien być.
– Porównując ceny detaliczne w różnych sklepach, mógłby wybrać produkt najtańszy – mówi „Rz” Zenon Bistram, prezes Pomorskiej Izby Rolniczej, autora propozycji, którą Krajowa Rada Izb Rolniczych przekazała do Ministerstwa Rolnictwa.
Obowiązek umieszczania cen miałby przynieść korzyść również rolnikom i przetwórniom. – Chodzi o to, żeby sieci nie przerzucały na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta