Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Producenci zasugerują cenę przed zakupem

03 czerwca 2009 | Ekonomia | Beata Drewnowska Piotr Mazurkiewicz
Ministerstwo Rolnictwa po raz kolejny chce się zająć cenami żywności. Winą za ich wzrost obarcza sieci handlowe podnoszące marże.  Te przestrzegają, że regulacje cenowe mogą spowodować skok cen.
źródło: Rzeczpospolita
Ministerstwo Rolnictwa po raz kolejny chce się zająć cenami żywności. Winą za ich wzrost obarcza sieci handlowe podnoszące marże. Te przestrzegają, że regulacje cenowe mogą spowodować skok cen.

Rolnicy chcą ograniczyć zbyt wysokie marże sieci handlowych. Proponują, aby producenci obowiązkowo umieszczali na opakowaniach ceny sugerowane

Dzięki cenom sugerowanym żywności konsument wiedziałby, czy i o ile towar jest droższy niż, zdaniem producenta, powinien być.

– Porównując ceny detaliczne w różnych sklepach, mógłby wybrać produkt najtańszy – mówi „Rz” Zenon Bistram, prezes Pomorskiej Izby Rolniczej, autora propozycji, którą Krajowa Rada Izb Rolniczych przekazała do Ministerstwa Rolnictwa.

Obowiązek umieszczania cen miałby przynieść korzyść również rolnikom i przetwórniom. – Chodzi o to, żeby sieci nie przerzucały na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8335

Spis treści
Zamów abonament