Konsumenci kontratakują
Polacy walczą ze skutkami spowolnienia gospodarczego. Powstają grupy nacisku na banki, a klienci łączą siły, by razem negocjować niższe ceny
Jedną z podstawowych reakcji Polaków na złą sytuację gospodarczą jest ograniczanie wydatków. Wielu po prostu rezygnuje z zakupów – robi tak 46 proc. tych, którzy zmienili swoje zachowania w reakcji na kryzys. Jednak coraz więcej wybiera podejście aktywne. Ułatwia im to Internet – np. na forach budowlanych przybywa ogłoszeń osób, które szukają chętnych do wspólnych zakupów materiałów czy najęcia ekipy. Dzięki temu mogą wynegocjować u sprzedawców lub wykonawców niższą cenę.
Jak ocenia socjolog Jacek Wódz z Uniwersytetu Śląskiego, takie inicjatywy dotyczą póki co konsumentów najbardziej świadomych – głównie młodych mieszkańców...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta