Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Konsumenci kontratakują

03 czerwca 2009 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz ab AB krześ
Spowolnienie gospodarcze wpływa jednak na nasze zachowania. Zdaniem ekspertów jedną z takich zmian będzie wzrost świadomości konsumentów i skłonności do aktywnej obrony swoich praw.
źródło: Rzeczpospolita
Spowolnienie gospodarcze wpływa jednak na nasze zachowania. Zdaniem ekspertów jedną z takich zmian będzie wzrost świadomości konsumentów i skłonności do aktywnej obrony swoich praw.

Polacy walczą ze skutkami spowolnienia gospodarczego. Powstają grupy nacisku na banki, a klienci łączą siły, by razem negocjować niższe ceny

Jedną z podstawowych reakcji Polaków na złą sytuację gospodarczą jest ograniczanie wydatków. Wielu po prostu rezygnuje z zakupów – robi tak 46 proc. tych, którzy zmienili swoje zachowania w reakcji na kryzys. Jednak coraz więcej wybiera podejście aktywne. Ułatwia im to Internet – np. na forach budowlanych przybywa ogłoszeń osób, które szukają chętnych do wspólnych zakupów materiałów czy najęcia ekipy. Dzięki temu mogą wynegocjować u sprzedawców lub wykonawców niższą cenę.

Jak ocenia socjolog Jacek Wódz z Uniwersytetu Śląskiego, takie inicjatywy dotyczą póki co konsumentów najbardziej świadomych – głównie młodych mieszkańców...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8335

Spis treści
Zamów abonament