Adwokat nie zachęci wygraną sprawą
Dla większości zawodów i wyrobów reklama jest dozwolona, ale są od tego wyjątki. Dotyczą one najczęściej zawodów zaufania publicznego i niebezpiecznych dla zdrowia wyrobów
Zakaz korzystania z reklamy, jak również zakaz pozyskiwania sobie klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu dotyczy adwokatów. Szczegóły określa § 23 kodeksu etyki adwokackiej. Mecenas może natomiast informować o swojej działalności zawodowej. Informacja ta musi być rzetelna i zgodna z przepisami o ochronie konsumentów i zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Prawnik nie zachwala
Przepisy określają dokładnie, gdzie i w jakich sytuacjach można podawać taką informację i co może ona zawierać. M.in. można ją podawać w książkach telefonicznych i adresowych oraz na stronach internetowych. Mogą się też znaleźć w broszurach i informatorach. Po spełnieniu odpowiednich wymagań niektóre informacje mogą się znaleźć w prasie. Wolno też adwokatom podać dane na firmowym szyldzie. W informacji może się znaleźć m.in. nazwa i adres, znak kancelarii oraz imię i nazwisko adwokata, lista wspólników spółki, dane na temat rodzaju i zakresu świadczonej przez adwokata pomocy prawnej. Dopuszcza się też posługiwanie się przez przedstawicieli palestry tytułami naukowymi.
Zakazane jest natomiast publikowanie informacji o wynikach swojej pracy, np. wygranych sprawach. Także informacja zawierająca oceny jakości świadczonych usług jest traktowana jako reklama – a więc jest zabroniona.
Podobny do adwokackiego zakaz reklamowania mają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta