Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kolej będzie musiała dbać o pasażerów

03 czerwca 2009 | Prawo | Zofia Jóźwiak

Jeżeli pociąg spóźni się ponad godzinę, to pasażer dostanie posiłek, a nawet nocleg. Łatwiej będzie też kupić bilet podczas podróży oraz przewieźć większy bagaż, np. rower

Konieczność poprawienia standardów usług kolejowych już powinna spędzać sen z powiek przewoźnikom i zarządcom dworców. Zwłaszcza że część unijnych przepisów ma zacząć obowiązywać już w grudniu tego roku.

Chodzi o rozporządzenie dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (1371/2007/WE) i o nowelizację ustawy o transporcie kolejowym (czeka ją jeszcze głosowanie sejmowe nad senackimi poprawkami). Część przewoźników już zapowiada, że będzie się ubiegać o okresy przejściowe.

Kosztowne opóźnienie

Zwiększą się prawa pasażerów w razie opóźnień pociągów. Jeżeli będzie ono większe niż godzina, pasażer uzyska możliwość odszkodowania w wysokości 25 proc. ceny biletu, a 50 proc. – jeżeli przekroczy ono dwie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8335

Spis treści
Zamów abonament