Burmistrz musi znać rozkład jazdy i listę przystanków
Sama licencja na przewóz osób to za mało, jeżeli przedsiębiorca chce wozić pasażerów nie okazjonalnie, ale mieć stałą linię autobusową
Czasem firma posiadająca taką licencję spotka się z odmową, innym razem konieczna będzie zmiana trasy czy częstotliwości kursowania autobusów.
Z planem i biletami
Zanim przedsiębiorca zacznie się starać o otwarcie linii, musi się do tego dobrze przygotować. Taką działalność trzeba bowiem prowadzić zgodnie z zasadami określonymi w art. 18b ustawy o transporcie drogowym (tekst jedn. DzU z 2007 r. nr 125, poz. 874 ze zm.). Najważniejsze z nich to:
- przewozy mogą się odbywać wyłącznie autobusami, a te muszą spełniać odpowiednie wymagania techniczne (to znaczy np., że linia nie może być obsługiwana przez małe busy – zabierające do dziewięciu osób łącznie z kierowcą);
- rozkład jazdy musi być dostępny publicznie, przynajmniej na wszystkich wymienionych w nim przystankach i dworcach autobusowych;
- pasażerowie muszą wsiadać i wysiadać tylko na uzgodnionych przystankach;
- opłaty za przejazd są pobierane według cennika, a pasażer otrzymuje bilet (zgodnie z przepisami o kasach fiskalnych);
- cennik znajduje się w każdym autobusie oraz w kasach dworcowych i zawiera także ceny biletów ulgowych (określone m.in. na podstawie ustawy o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego; DzU z 2002 r. nr 175, poz. 1440 ze zm.);
- w tych samych miejscach pasażerowie mają dostęp do regulaminu określającego warunki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta