Informacja o syropie zniknie z ekranów
Nie można obchodzić zakazu reklamy leków. Z telewizji znikną spoty firm farmaceutycznych. Niektóre zostały uznane za nielegalne
„Czy sucho, czy mokro, na prognozę pogody zaprasza producent syropu Herbapect – numer jeden na kaszel suchy i mokry” – informował telewizyjny lektor. Z kolei producent Pectosolu Warszawskie Zakłady Zielarskie Herbapol zachęcały przy okazji informowania o zbliżającym się ociepleniu czy deszczach do ziołowego preparatu na kaszel. Spółka Boiron kierowała do telewidzów wiadomość, że syrop Drosetux jest na suchy, męczący kaszel. Dodawała: „Drosetux – i kaszel ujdzie na sucho”. Tak już jednak nie będzie. Główny inspektor farmaceutyczny zakwestionował działania firm farmaceutycznych i kazał im zaniechać działalności sponsorskiej. Spoty sponsorskie uznał za nielegalną reklamę produktu medycznego.
Wskazanie to nie reklama
– Reklamę od wskazania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta