Budowlana ofensywa na drogach i kolei
W ciągu najbliższych czterech lat inwestycje w infrastrukturę transportową w Polsce mają wynieść 160 mld zł
Najwięcej wydadzą drogowcy – ok. 120 mld zł. Powstać ma w sumie ok. 4 tys. km nowych dróg. – Budowa każdego kilometra trasy to około 100 nowych miejsc pracy, które powstają w trakcie przygotowania inwestycji, jej realizacji i potem eksploatacji – mówi Andrzej Maciejewski, zastępca dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Realizację miliardowych inwestycji od dwóch lat drogowcy powierzają kilku różnym wykonawcom. Tak jak ma to miejsce w przypadku budowy 91 km autostrady A2 ze Strykowa pod Łodzią do Warszawy. Inwestycja o wartości 3,2 mld zł została podzielona na pięć kontraktów o wartości od 425,5 mln zł do 843,5 mln zł. Również 57-km odcinek trasy A4 z Szarowa do Tarnowa, którego budowa warta jest ponad 1,9 mld zł, zrealizują trzy firmy.
W ubiegłym roku zrezygnowano z partnerstwa publiczno-prywatnego przy budowie dróg. Głównie dlatego, że prywatne firmy, które miały budową trasę A2 z Łodzi do Warszawy czy A1 z Łodzi do Pyrzowic nie zdołały pozyskać niezbędnych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta