Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zawodowy kierowca pojedzie po siedmiu godzinach

21 września 2011 | Prawo i praktyka | Marek Rotkiewicz

Nawet przy braku minimalnych okresów wypoczynku dzienny czas prowadzenia auta można liczyć na nowo. Wystarczy, aby szofer odpoczywał co najmniej siedem godzin – tak wynika z decyzji Komisji Europejskiej

Kierowca, do którego stosuje się rozporządzenie 561/2006 z 15 marca 2006 w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98 i uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 (DzUrz. UE L102), związany jest restrykcyjnymi ograniczeniami o czasie prowadzenia pojazdu. Za kółkiem nie może siedzieć dłużej niż dziewięć godzin między dwoma dziennymi okresami wypoczynku. Nie częściej niż dwa razy w tygodniu wolno mu jednak wydłużyć prowadzenie pojazdu do dziesięciu godzin.

Zasadniczo rozporządzenie 561/2006 stosujemy do  odbywanego na terytorium Unii Europejskiej oraz między nią, Szwajcarią i państwami będącymi stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym przewozu drogowego:

- rzeczy, gdy dopuszczalna masa całkowita pojazdów łącznie z przyczepą lub naczepą przekracza 3,5 tony lub

- osób, pojazdami skonstruowanymi lub trwale przystosowanymi i przeznaczonymi do przewozu więcej niż dziewięciu osób łącznie z kierowcą.

Ile przerw od zadań

Rozporządzenie wskazuje, że kierowca w każdym 24-godzinnym okresie po upływie poprzedniego dziennego lub tygodniowego odpoczynku (nie zostało to ściśle powiązane z pojęciem doby kalendarzowej ani tej roboczej zdefiniowanej w polskich...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9036

Spis treści

Ekonomia

4,5 złotego za euro kluczowe dla długu
Bruksela może dopłacić 9 mld euro do sieci
CEZ wraca do atomu i paliw konwencjonalnych
Cytat dnia - Olivier Blanchard
Czesi liderem w wyścigu po Niedzicę
DNA a wzrost gospodarczy
Dalsze rozmowy o przyszłości Grecji w przyszłym tygodniu
Deutsche Bank ukarany za niedopilnowanie wycen funduszy DWS
Dwie transze cukrowych akcji
Europejska ekspansja poznańskiej spółki IT
Francuski potentat żegna się z Rosją
Frank i dolar potaniały
Fundusz MCI Management inwestuje w opiekę medyczną
Gomułka: Rostowski powinien wskazać Grecji wyjście z kryzysu
Jesienne promocje kredytów
Kalendarium gospodarcze
Kobiety nie pomogły
Kolejne banki zmienią właścicieli
Kryzys dotyka już sfery realnej
Liczba dnia - 927 milionów Chińczyków w sieciach komórkowych
Mamy nieco więcej gospodarczej wolności
Na ratunek Stoczni Marynarki
Niemiecki rodowód najlepszy
Nowy król CEZ
Oczy zwrócone na Grecję
PGNiG zasila spółkę, by mogła kupić ciepłownie
PKP PLK – kolejny przetarg za 500 mln zł
Potrzebne zmiany w prawie dotyczącym sieci
Powiaty zmniejszyły długi, bo nie mają na inwestycje
Pożytek z intranetu
Przygotowania do wprowadzenia ZE PAK na giełdę
Rating Włoch w dół, giełdy w górę
Rekomendacja pomogła spółce
Rosja ratuje Cypr i daje kredyt na 2,5 mld dol.
Rynek e-czytników zyska na znaczeniu
Rząd powiększa strefy ekonomiczne
W skrócie
Wiceprezes BOŚ zatrzymany
Węgierskie banki zapłacą za kredyty walutowe
Zagrożona prywatyzacja Polfy
Zboże coraz droższe
Znów czarne chmury nad liniami lotniczymi
Zysk operacyjny nie wzrośnie
„Uważam Rze” przed rywalami

Wołowina

Zamów abonament