Ubezpieczenie sposobem na zminimalizowanie ryzyka
Ewa Krzemińska, główny specjalista Biuro Marketingu i Rozwoju Produktów KUKE SA
Prowadzenie działalności gospodarczej, a w szczególności działalność handlowa przedsiębiorstwa jest obciążona szeregiem ryzyk. Są one związane nie tylko z tym, co firma sprzedaje, czyli towarem, jego wyceną, transportem, dokumentacją, ale również z tym, komu sprzedaje – z partnerem handlowym, jego branżą, krajem, otoczeniem biznesowym.
Ryzyko nieotrzymania w terminie płatności za wysłany towar czy zrealizowaną usługę jest bardzo powszechne. Wiadomo, że ok. 50 proc. przedsiębiorców nie reguluje swoich zobowiązań w terminie, zmuszając swoich dostawców do finansowania ich działalności.
Dla małej firmy brak zapłaty choćby za jedną dostawę może oznaczać zachwianie jej stabilności finansowej. Znajomość rzeczywistej sytuacji finansowej kontrahentów, staranność w doborze partnerów handlowych, w zawieraniu i realizacji umów handlowych są kluczowe dla płynności finansowej każdego przedsiębiorstwa.
Polscy przedsiębiorcy coraz powszechniej zdają sobie z tego sprawę i dostrzegają konieczność zabezpieczania się przed ryzykiem utraty należności. Najlepszą metodą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta