Udka gęsi były węgierskie, a polska etykieta została zafałszowana
sprzedaż | Przedsiębiorca nie może wprowadzać konsumenta w błąd, w szczególności co do nazwy, rodzaju, właściwości, składu, ilości, trwałości, źródła i miejsca pochodzenia, metod wytwarzania i produkcji artykułu spożywczego. Jeśli to robi, podlega karze pieniężnej.
Aleksandra Tarka
W sprawie chodziło o nałożenie 10 tys. zł kary za wprowadzenie do obrotu zafałszowanego produktu rolno-spożywczego.
Czego dotyczył spór
Sankcja miała związek z kontrolami u przedsiębiorcy. W ich trakcie inspektorzy wojewódzkiego inspektoratu jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych stwierdzili wprowadzenie do obrotu nóg gęsich mrożonych pochodzenia węgierskiego oznakowanych w języku niemieckim pod nazwą „Nogi z młodej gęsi owsianej z Polski".
Z dokumentacji oraz oświadczenia właściciela zakładu wynikało, że dwukrotnie kupił mrożone elementy z gęsi. Towar był deklarowany jako „Nogi gęsie z węgierskiej młodej gęsi". W zakładzie były konfekcjonowane (doczyszczane, selekcjonowane, przeważane, pakowane w opakowania jednostkowe po dwie sztuki i w opakowania zbiorcze). Potem były wprowadzane na rynek niemiecki już pod nazwą „Nogi z młodej gęsi owsianej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta