Jurajska rzuca wyzwanie gigantom na rynku wody
Zaostrza się walka o zyski z gaszenia pragnienia Polaków. Do ścisłej czołówki branży, gdzie mocną pozycję mają globalne koncerny Danone i Nestle, chce wejść firma z Jury.
Beata Drewnowska
– Dajemy sobie pięć lat, aby zdobyć 5–6 proc. udziałów w polskim rynku wody butelkowanej. Pozwoliłoby nam to awansować na trzecią pozycję – mówi „Rzeczpospolitej" Sławomir Gradek, prezes spółki napojowej Jurajska, której ponad 55 proc. przychodów przypada na wody.
Jak szacuje, dziś – biorąc pod uwagę wszystkie rodzaje wód butelkowanych – firma zajmuje szóstą pozycję w Polsce.
Liderem branży niezmiennie od lat jest marka Żywiec Zdrój, należąca do koncernu Danone. W 2014 r. jej udziały – licząc w litrach – zbliżały się do 22 proc. W ścisłej czołówce rynku są także Cisowianka, której dystrybutorem są Polskie Zdroje, oraz Nałęczowianka, należąca do Nestle.
Innowacje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta