Unia to już za mało
Przedsiębiorcy muszą szukać nowych możliwości zbytu swoich produktów na dalekich rynkach. Bardziej ryzykownych, ale też dających szanse na wyższe zyski
adam woźniak
Surowce i samochody – te branże to czołówka polskiego eksportu w 2014 roku. W naszym zestawieniu nie ma lidera eksportu – PKN Orlen, bo nie nadesłał danych. Według szacunków, eksport Orlenu mógł wynieść 45 mld zł w roku ubiegłym.
KGHM to czołówka polskiego przemysłu, w produkcji miedzi jesteśmy światowym potentatem. Aż trzy czwarte sprzedaży lubińskiego koncernu to eksport. W przypadku Fiata Auto Poland stanowił on nawet 88 proc. Tyska fabryka zmniejszyła w ostatnim czasie wielkość produkcji, ale pozostaje kluczowym europejskim zakładem włoskiego producenta samochodowego.
Danych o poziomie eksportu nie podał też Volkswagen Poznań (20. miejsce na Liście 500) - rok wcześniej jego wartość przekraczała 9 mld zł, a udział w całości sprzedaży 99 proc. W rankingu eksporterów znalazła się inna spółka koncernu: Volkswagen Motor Polska w Polkowicach, produkująca silniki do samochodów. Ma ona za ubiegły rok 89-procentowy udział...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta