Budowanie relacji procentuje
Targi | Udział w zagranicznych imprezach to ważny element zdobywania nowych rynków
Beata Drewnowska
Targi są ważne dla pielęgnowania relacji z klientami oraz pozyskiwania nowych odbiorców – mówi Edward Bajko, prezes Spomleku, czołowego producenta serów w Polsce, który ma za sobą udział w wielu liczących się imprezach. – Spotkania twarzą w twarz zacieśniają kontakty i ułatwiają negocjacje. To jedyna okazja, aby w ciągu kilku dni odbyć nawet kilkadziesiąt rozmów, będąc w jednym miejscu i nie generując dodatkowych kosztów.
Paweł Lewandowski, dyrektor generalny firmy Dormax, jednej z największych w Polsce hurtowni elementów do produkcji systemów zaciemniających wnętrza, m.in. rolet i żaluzji, przyznaje, że w ostatnich latach podstawowym kanałem promocji oferty firmy za granicą jest internet.
– Nie zawsze może on jednak zastąpić bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem. Dlatego udział w targach jest drugim, po komunikacji online, narzędziem wsparcia eksportu – zaznacza szef Dormaksu.
Inspirują i uczą
Obecność na kluczowych imprezach dodaje prestiżu. Szczególnie wtedy, gdy produkt zdobędzie nagrodę na towarzyszących im konkursach.
– Targi są obecnie wydarzeniem bardziej PR-owym aniżeli handlowym – uważa Sławomir Uryga, specjalista ds. targów i ekspozycji w firmie Fakro, czołowego producenta okien dachowych na świecie.
Możemy pochwalić się na nich tym, co mamy najlepsze....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta