Magia marki
Przemysł odzieżowy | Firmy stawiają na region. Apetyty sięgają jednak coraz dalej
Od kiedy firmy odzieżowe masowo przestawiły się z produkcji w Polsce na rzecz podwykonawców w Azji, wydawało się, że losy tej branży w Polsce zostały ostatecznie pogrzebane. Jak się okazało, niesłusznie – wartość eksportu odzieży i dodatków odzieżowych z Polski wciąż sięga 10 mld zł rocznie.
Oczywiście często jest to reeksport kolekcji wyprodukowanych gdzie indziej, ale mimo wszystko kwota robi wrażenie. Ponad 40-proc. udział ma rynek niemiecki, kolejne są Holandia oraz Austria.
Generalnie zdecydowanie dominują kraje europejskie, dla polskich firm ważne były także rynki wschodnie, ale z powodu kryzysu polityczno-militarnego ich znaczenie mocno spadło. Widać to choćby po kłopotach znanej firmy bieliźniarskiej Atlantic, która opierała się na tym kierunku; w czerwcu firma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta