Polacy coraz chętniej sięgają na wyższą półkę
handel | Przybywa firm, które stawiają na droższe wyroby. Nie zawsze robią to całkiem uczciwie, bo starają się za wszelką cenę sprostać oczekiwaniom nowej dla siebie grupy klientów.
piotr mazurkiewicz
Jak podaje firma PwC, popularność oferty premium rośnie w ślad za szybko idącym w górę poziomem zamożności polskiego społeczeństwa. W ciągu 20 lat PKB per capita wzrósł o 116 proc., do ponad 50 tys. wzrosła liczba osób z majątkiem płynnym o wartości ponad 1 mln dol. Szybko rośnie liczba gospodarstw domowych, które mogą pozwolić sobie na posiadanie samochodu, a w efekcie także liczba rejestracji aut luksusowych. Aspiracje coraz zamożniejszych konsumentów sięgają jeszcze dalej.
Luksus kontra średniacy
– Premium odbieramy jako towar luksusowy, choć tak w rzeczywistości nie jest. Wchodzenie firm w ten segment to odpowiedź na nowe potrzeby konsumentów – mówi Zbigniew Niemczycki, właściciel Curtis Group. Jak dodaje, gdy sam w połowie lat 80....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta