Kontynent wciąż nieodkryty
Ameryka Północna | USA i Kanadę można podbić innowacyjnością i pomysłowością
USA jest największą gospodarką na świecie, a Amerykanie realnie najzamożniejszym społeczeństwem. Także Kanada w perspektywie międzynarodowej współpracy jest bardzo dobrze postrzegana. A jednak dla polskich firm Ameryka Północna to wciąż niejako nieodkryty kontynent. Stany Zjednoczone są dopiero 13. naszym partnerem handlowym, a wartość eksportu w 2014 r. wyniosła 4,9 mld dol., czyli prawie 12 razy mniej niż do Niemiec i o 12 proc. mniej niż do maleńkiej Słowacji. Eksport do Kanady w zeszłym roku wyniósł 1,3 mld dolarów.
Normy, miary i wymagania
– Nie ma co ukrywać, Stany Zjednoczone to trudny, wymagający i bardzo konkurencyjny rynek – mówi Tony Housh, prezes Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce AmCham. – Do tego o specyficznych wymaganiach – dodaje.
Wśród najważniejszych barier w dostępie do rynku wymieniany jest obowiązek wizowy. Negocjowana umowa transatlantycka (TTIP) ma zmniejszyć rozmaite bariery między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi poprzez ujednolicenie wymogów dotyczących standaryzacji, certyfikacji, akredytacji, norm technicznych i procedur...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta