Powstaje pierwsza ogólnopolska kablówka
UPC oferuje 3 mld zł za Multimedia. Jeśli zgodzi się UOKiK, połączą się numer jeden i trzy na rynku telewizji kablowej. urszula zielińska
Ruszyła konsolidacja dużych sieci kablowych. Docelowo, w jej efekcie może powstać pierwszy ogólnopolski dostawca płatnej telewizji i szybkiego internetu. Na razie UPC Polska, największa kablówka w kraju pod względem liczby abonentów, chce przejąć za 3 mld zł Multimedia Polska – numer trzy na tym rynku.
Tym samym po latach spełnia się wróżba Andrzeja Rogowskiego, prezesa i akcjonariusza Multimediów, który twierdził, że w obliczu rosnącej konkurencji od konsolidacji największych graczy z branży nie ma odwrotu.
Długo oczekiwany scenariusz
– Zawsze chcieliśmy być istotnym elementem dużych procesów konsolidacyjnych na polskim rynku telekomunikacyjnym – mówi dziś Andrzej Rogowski. Jako główny powód, dla którego on i jego partnerzy biznesowi, główni akcjonariusze kablówki, zdecydowali się ją sprzedać, podaje brak prostych sposobów na wzrost biznesu. Uważa, że inwestycjom, które są potrzebne, aby konkurować na szeroko rozumianym rynku TMT, sprostać może tylko duży gracz.
– Rozdrobniony rynek kablowy wymaga dalszej konsolidacji w celu osiągania synergii, które umożliwią dalsze inwestycje, przy bardzo wysokiej konkurencyjności tego rynku. Moim zdaniem jest to jedyna droga do utrzymania wysokiego tempa inwestycji w infrastrukturę, co...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta