Biznes zniczowy powoli przygasa
Przemysł | Spośród dwóch warunków gwarantujących udaną sprzedaż zniczy w tym roku nie spełnił się żaden. Branża ma też więcej powodów do narzekania. Krajowy rynek systematycznie się kurczy i traci rentowność. barbara Oksińska
Producenci zniczy nie mogą w tym roku mówić o udanym sezonie. Jak sami mówią, na biznes ten ogromny wpływ mają dwa czynniki – pogoda oraz kalendarz. Najlepsze warunki to słoneczny przełom października i listopada oraz uroczystość Wszystkich Świętych przypadająca blisko weekendu, bo ludzie mają więcej czasu, by odwiedzać groby bliskich. Natomiast w tym roku 1 listopada wypada w środku tygodnia, a wichury i deszcze nie gwarantują dużej frekwencji na cmentarzach.
Branża szacuje, że rynek zniczy w Polsce wart jest od 800 mln do nawet 1 mld zł.
Kurczący się rynek
Polska jest największym konsumentem zniczy w Europie. Wynika to z uwarunkowań kulturowych i z tradycji palenia zniczy, która istnieje jeszcze tylko w kilku innych europejskich krajach. Zwyczaj ten obecny jest m.in. w Portugalii i na Bałkanach.
– Polski rynek w całości...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta