Sprawdzać paczki przy dostawcy
Agnieszka Majchrzak z biura prasowego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Na co zwracać uwagę podczas internetowych zakupów?
Agnieszka Majchrzak: Transakcje zawierane przez Internet to tzw. umowy na odległość – zawierane bez jednoczesnej obecności obu stron. Najpóźniej w chwili złożenia propozycji zawarcia umowy konsument powinien otrzymać informacje, które pomogą mu podjąć decyzję o zakupie towaru lub usługi. Przedsiębiorca musi podać dane swojej firmy, jej adres, numer rejestracyjny działalności gospodarczej. Pomoże to sprawdzić klientowi, czy jego kontrahent rzeczywiście istnieje jako podmiot prawa. Brak informacji o tym, kto jest sprzedającym, powinien zwrócić uwagę każdego internauty. Uczciwy sprzedawca nie ma powodów, by ukrywać swoje dane. Ważne są też informacje o istotnych właściwościach towaru lub usługi, jak również o cenie (wraz ze wszystkimi dodatkowymi wydatkami, jak podatki i cła), zasadach zapłaty, kosztach i terminie dostawy. Ponieważ wiele umów na odległość zawiera się za pośrednictwem Internetu, na podstawie ofert umieszczonych w sieci, to należy konsumentowi podać informację, do kiedy taka oferta (lub cena) jest wiążąca. Dla klienta istotne są też informacje o ewentualnych reklamacjach, jak również o prawie do odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni od jej zawarcia (bądź od momentu otrzymania towaru). Klienta należy poinformować też o przypadkach, w których nie przysługuje prawo do odstąpienia od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta