Wódka Krupnik liderem w Polsce
Marka firmy Belvedere wyprzedziła czystą de luxe produkowaną przez Stock Polska. Teraz rusza za granicę
W październiku 2011 roku do krupnika produkowanego przez polsko-francuską grupę alkoholową Belvedere należało 12,6 proc. udziałów w polskim rynku wódki – wynika z ostatniego raportu firmy badawczej Nielsen, do którego dotarła „Rz". Było to o niemal 1 pkt proc. więcej niż udział czystej de luxe, dotychczas najpopularniejszej w naszym kraju. Przed rokiem ta należąca do firmy Stock Polska marka miała 15,6 proc. rynku, a jej sprzedaż liczona w litrach była o niemal 30 proc. wyższa. Krupnik, który zadebiutował w sklepach wiosną 2010 r., miał w październiku 2010 r. 6,7-proc. udział.
Sukces Krupnika potwierdza jego wynik w tegorocznym rankingu Najcenniejszych Polskich Marek „Rz" – wartość brandu wzrosła niemal 10-krotnie, z 16,5...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta