Sława odporna na piwny kryzys
Spowolnienie, z którym borykają się największe browary, nie zaszkodziło wizerunkowi Tyskiego. Po raz trzeci z rzędu trunek Kompanii Piwowarskiej został najmocniejszą marką alkoholową w Polsce
Chłodne lato oraz napędzane widmem kryzysu zaciskanie pasa przez piwoszy sprawiają, że w tym roku sprzedaż piwa Tyskie może być nieco niższa niż w 2010 roku. Marka Kompanii Piwowarskiej, gracza numer jeden w Polsce, zachowa jednak pozycję lidera krajowego rynku piwa. Jej udziały, według danych GUS, wynoszą obecnie niemal 14 proc. Natomiast co czwarty konsument piwa w Polsce deklaruje, że lubi Tyskie. Moc jego marki potwierdza także nasz ranking, w którym Tyskie już po raz kolejny jest liderem mocy wśród marek napojów alkoholowych.
W Kompanii wierzą, że ich marka będzie głównym rozgrywającym w branży także w kolejnych latach. – Udało się nam przekształcić Tyskie w markę, która stała się wzorem do naśladowania dla konkurentów. Jego pozycja osłabiła się nie z powodu działaƒ jego bezpośrednich rywali rynkowych, ale rosnącej popularności tanich piw w Polsce – powiedział „Rz" Robert Priday, prezes Kompanii Piwowarskiej.
Szef lidera branży tłumaczy, że rozbieżność pomiędzy udziałami rynkowymi a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta