Najmocniejsze jabłko wśród polskich marek
Amerykanie jabłkiem sygnują znane na całym świecie komputery Apple. Polakom z rajskim owocem kojarzy się Tymbark, najmocniejsza marka napojowa w naszym kraju
Jabłko w logo Tymbarku pojawiło się dwie dekady temu i do dziś jest znakiem rozpoznawczym najpopularniejszych soków i napojów w Polsce. Autorem sukcesu marki jest grupa Maspex, jedna z największych firm spożywczych w Europie Środkowo-Wschodniej. Kiedy w 1999 r. przejmowała markę i podhalański zakład od Skarbu Paƒstwa za ok. 100 mln zł, udziały Tymbarku w rynku wynosiły tylko kilka procent. Obecnie zbliżają się do 30 proc., a na 100 Polaków 98 dobrze zna tę markę.
Tymbark dociera także za granicę. Maspex eksportuje soki i napoje do ok. 30 krajów na świecie. Nawet do tak egzotycznych jak afrykaƒska Liberia.
Od chwili, gdy Tymbark stał się częścią Maspeksu, grupa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta