Marka dobra na trudne czasy
Ziaja zbudowała swą rynkową pozycję, konsekwentnie stawiając na najbardziej atrakcyjne dla konsumentów połączenie dobrej jakości z atrakcyjną ceną. W tym roku okazała się najmocniejszą marką wśród kosmetyków i środków higieny
Zenon Ziaja, założyciel i prezes rodzinnej firmy, od lat powtarza, że chce produkować niedrogie kosmetyki dobrej jakości. To recepta na rynkowy sukces w każdych warunkach, ale sprawdzająca się wyjątkowo dobrze w czasach gorszej koniunktury. Wtedy ludzie oszczędzają na wielu wydatkach, które nie są pierwszej potrzeby. Odbiło się to na całym rynku kosmetyków, który w tym roku został dotknięty już nie przez stagnację (jak w 2010), ale przez recesję. Jej skutki będą widoczne w przyszłorocznych wycenach wielu marek kosmetycznych, ale nawet teraz widać wpływ osłabienia rynku na spadek ich mocy.
Moc zielonej oliwki
Rodzinna spółka Ziaja jako jeden z niewielu producentów zapewnia, że ten rok był dla niej bardzo pomyślny. Choć w wywiadach jej założyciel przyznaje,.że teraz, gdy dystrybucję kosmetyków zdominowały duże sieci handlowe, byłoby trudno powtórzyć sukces z początku lat 90. XX wieku, gdy po latach prowadzenia apteki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta