Marka musi umieć się wyróżnić
Pierwsza edycja naszego konkursu potwierdziła, że przewagi płynące z rywalizacji na rynku własną marką doceniają nie tylko duże firmy, ale również mniejsze rodzinne spółki. Wiedzą one, że firmowy znak pomaga się wyróżnić, ale część z nich ma przed sobą jeszcze sporo pracy
Wśród 15 marek zgłoszonych i zakwalifikowanych do pierwszej edycji naszego konkursu nie brakuje takich, które firmują produkty rzadko kojarzone z brandingiem. O ile do kierowania się marką przy wyborze kosmetyków, sklepu czy odzieży jesteśmy przyzwyczajeni od lat, o tyle takie produkty jak mleko, ryby, bakalie czy deski podłogowe przez długie lata nie były łączone z konkretnymi markami. Tym bardziej że ich producenci nie dostrzegali korzyści z kosztownej i wymagającej sporych wysiłków inwestycji w markę.
W ostatnich latach to się jednak zmienia, czego dowodem jest nasz konkurs. Zgłoszeni w nim kandydaci potwierdzają, że z własną marką można próbować zaistnieć w świadomości konsumentów także w przypadku szyb samochodowych (bo okna i drzwi już się o to dobijają od dawna), granulatu do ogrzewania, a nawet systemów dociepleń budynków.
Gdy jest się pionierem lub jednym z pionierów brandingu w danej branży, łatwiej jest się wyróżnić wśród bezimiennej konkurencji, która skupia się na walce cenowej. Ale też trudno przekonać zarówno hurtowych odbiorców, jak i klientów detalicznych, że ryba, bakalie albo deski na podłogę mają jakąś markę. Nasi kandydaci zgodnie twierdzą, że własna marka umożliwia nawiązanie relacji z konsumentem, poprawia pozycję firmy w negocjacjach biznesowych (zwłaszcza z hurtowymi odbiorcami) i w efekcie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta