Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Marka musi umieć się wyróżnić

15 grudnia 2011 | Ekonomia
źródło: Archiwum
źródło: Archiwum
źródło: Archiwum
źródło: Archiwum
źródło: Archiwum
źródło: Archiwum

Pierwsza edycja naszego konkursu potwierdziła, że przewagi płynące z rywalizacji na rynku własną marką doceniają nie tylko duże firmy, ale również mniejsze rodzinne spółki. Wiedzą one, że firmowy znak pomaga się wyróżnić, ale część z nich ma przed sobą jeszcze sporo pracy

Wśród 15 marek zgłoszonych i zakwalifikowanych do pierwszej edycji naszego konkursu nie brakuje takich, które firmują produkty rzadko kojarzone z brandingiem. O ile do kierowania się marką przy wyborze kosmetyków, sklepu czy odzieży jesteśmy przyzwyczajeni od lat, o tyle takie produkty jak mleko, ryby, bakalie czy deski podłogowe przez długie lata nie były łączone z konkretnymi markami. Tym bardziej że ich producenci nie dostrzegali korzyści z kosztownej i wymagającej sporych wysiłków inwestycji w markę.

W ostatnich latach to się jednak zmienia, czego dowodem jest nasz konkurs. Zgłoszeni w nim kandydaci potwierdzają, że z własną marką można próbować zaistnieć w świadomości konsumentów także w przypadku szyb samochodowych (bo okna i drzwi już się o to dobijają od dawna), granulatu do ogrzewania, a nawet systemów dociepleń budynków.

Gdy jest się pionierem lub jednym z pionierów brandingu w danej branży, łatwiej jest się wyróżnić wśród bezimiennej konkurencji, która skupia się na walce cenowej. Ale też trudno przekonać zarówno hurtowych odbiorców, jak i klientów detalicznych, że ryba, bakalie albo deski na podłogę mają jakąś markę. Nasi kandydaci zgodnie twierdzą, że własna marka umożliwia nawiązanie relacji z konsumentem, poprawia pozycję firmy w negocjacjach biznesowych (zwłaszcza z hurtowymi odbiorcami) i w efekcie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9107

Wydanie: 9107

Spis treści

Ekonomia

Asseco rusza na Zachód na duże zakupy
BGŻOptima po miesiącu wycofuje lokatę jednodniową
Branża IT napędzi w Polsce wzrost
Branżę targową ominął kryzys
Cenna lojalność konsumentów
Cytat dnia: Mikołaj Budzanowski
Dać szansę młodym polskim markom
Dolar coraz droższy
Fabryka gwiazd i rozrywki
Firmy wciąż chętnie budują nowe pawilony
Giełdowa bessa i globalizacja obniżyły wartość marek
Grupa planuje duże inwestycje
Internetowe marki na czele
Jubilerzy na czele
Kalendarium
Kalendarium gospodarcze
Kopalnie odzyskają 300 mln zł?
Liczba dnia: 2,64 mln bezrobotnych w Wielkiej Brytanii
Linie lotnicze stawiają na trasy azjatyckie
Marka dobra na trudne czasy
Marka musi umieć się wyróżnić
Markowa bessa dotknęła Polski
Medyczna spółka EMC stawia na inwestycje w szpitale
Moc słodkości z Fabryki Przyjemności
Młoda Marka Sukcesu wybrana po raz pierwszy
Na firmy czekają 3 mld zł
Na targi za dotacje dla Polski wschodniej
Nadeszła Era Plusa
Najmocniejsze jabłko wśród polskich marek
Nastroje wciąż kiepskie
Naszym ośrodkom targowym rośnie zagraniczna konkurencja
Niemcy i Japończycy przejmą TU Europa
Nowy pomysł na strefy
Obliczyć siłę marki
PKO BP nie oddaje palmy pierwszeństwa
Paszport do eksportu pomoże firmie
Platformy satelitarne nie dają się Internetowi
Plus i InternetQ ukarane przez UOKIK
Polacy wybierają bezpieczne inwestycje
Polecamy
Ponad 200 mln zł oszczędności
Ponad 8 mld zł trafi z NBP do budżetu?
Popularność potwierdzona rosnącą sprzedażą
Prawne i ekonomiczne pytania o pożyczkę dla MFW
Producenci zbóż promują pieczywo
Produkcja aut sunie w dół
Rada Polskich Marek
Rekordowy zysk PKP Cargo
Rosatom czeka na odbiorców z Polski
Ryby głosu nie mają ale mogą mieć markę
Siła dziedzictwa
Siła internetowych społeczności
Spadek mocy – kto zawinił
Strefa euro znowu jest pod presją inwestorów
Sława odporna na piwny kryzys
Trzecia faza cyklu, czyli szukanie winnych
W skrócie
Wedel znów liderem, ale tylko o włos
Województwa dofinansowują wyjazdy biznesowe
Wydatki na zagraniczne wycieczki wyższe średnio o 600 zł
Wyniki uderzają w kurs
Wódka Krupnik liderem w Polsce
Zmiana za sterami Polskiej Grupy Energetycznej
Święto marki w „Rzeczpospolitej”

Rzecz na Święta

Zamów abonament