Wydatki na marketing zwiększą firmowe koszty
Firma marketingowa, która nieodpłatnie przekazuje prezenty klientom, zaliczy związane z ich zakupem wydatki do kosztów prowadzonej działalności. Wydatki te mają bowiem związek z uzyskiwanymi przychodami
Wynika tak z interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie z 24 lutego 2009 r. (IPPB3-423-1629/08-2/KK).
Jedna ze spółek zastanawiała się, czy koszty zakupu towarów wydawanych nieodpłatnie w ramach świadczenia usług marketingowych stanowią w całości koszt uzyskania przychodów z tytułu wykonania usługi marketingowej?
Spółka świadczy kompleksowe usługi marketingowe. W ramach tych usług przeprowadza akcje marketingowe polegające na zakupie i wydawaniu klientom lub potencjalnym klientom zleceniodawców obsługiwanych przez spółkę upominków i prezentów o różnej wartości. Prezentami takimi są np. mydło, krem, kalendarz, bon na zakup towaru wraz z nadrukowaną reklamą towaru oferowanego przez klienta, o wartości rynkowej przekraczającej niekiedy 5 zł. Celem podejmowanych działań jest wyłącznie promocja i korzystny wpływ na wysokość przychodów uzyskiwanych przez zleceniodawców usług. Koszty zorganizowania akcji marketingowej w całości uwzględnione są w kalkulacji ceny za wykonanie usług marketingowych.
Są prezenty, ale jest też przychód......
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta