Wydatki na prowadzenie firmy w mieszkaniu są kosztem
W jednym pokoju trzypokojowego mieszkania urządziłem biuro. Czy mogę zaliczać w koszty uzyskania przychodów wydatki na utrzymania tego biura i czy wolno mi zaliczyć w te koszty podatek od nieruchomości według takich stawek, jak za pozostałą powierzchnię mieszkalną mieszkania? Prowadzę księgę przychodów i rozchodów.
Odpowiedź na pierwsze pytanie brzmi: tak. Przedsiębiorca prowadzący działalność w domu może wrzucić w koszty wydatki związane z powierzchnią zajętą na cele firmy (np. czynsz, za energię elektryczną, telefon, wodę, gaz, centralne ogrzewanie, remonty). Jeżeli biuro znajduje się w lokalu, w którym przedsiębiorca jednocześnie mieszka, rozlicza je w części przypadającej na działalność gospodarczą. Rozporządzenie w sprawie prowadzenia księgi przychodów i rozchodów pozwala na udokumentowanie opłat za czynsz, energię elektryczną, telefon, wodę, gaz i centralne ogrzewanie (w części przypadającej na działalność...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta